Derma Friendly

zabieg.7

Esther Studio jest uczestnikiem Programu Derma Friendly – edukacji dermatologicznej, który skonstruowany został tak, by przynosić  obopólne korzyści – zarówno dla pracowników salonów pielęgnacji zdrowia i urody, którzy mają szansę podnosić swoje kwalifikacje zawodowe, jak i dla pacjentów / klientów, którzy zyskują lepszy dostęp do profesjonalnych zabiegów. Nasz gabinet otrzymał Certyfikat Derma Friendly oraz specjalne oznaczenie z logo programu wyróżniające placówkę i świadczące o przeszkoleniu pracowników w obszarze dermatologii.

Imienny certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę otrzymała właścicielka gabinetu.

 

 

Dlaczego powstał program Derma Friendly?

Program ma na celu budowanie społeczeństwa przyjaznego osobom cierpiącym na łuszczycę i inne przewlekłe schorzenia dermatologiczne, walkę ze stereotypami dotyczącymi chorób skóry oraz poprawianie dostępu do usług pielęgnacji urody dla pacjentów chorych dermatologicznie.
Badanie „Polacy o chorobach autoimmunologicznych”, przeprowadzone w maju 2013 roku przez Instytut Homo Homini, ujawniło, że mimo iż 91%  społeczeństwa deklaruje wiedzę na temat łuszczycy, to ponad 1/4 respondentów twierdzi, że można się nią zarazić. Podobne mity narastają wokół innych problemów dermatologicznych. Taka sytuacja pogłębia w chorych poczucie ich wyobcowania i osamotnienia, którego doświadczają w wielu innych sferach swojego życia . Derma Friendly ma to zmienić.

Chodzi o poprawę jakości życia, codzienności osób z taki przypadłościami jak Atopowe zapalenie skóry (AZS),  łuszczyca, kontaktowe zapalenie skóry, grzybice, łupież, różne rodzaje trądziku.

Jako uczestnicy szkoleń i warsztatów ugruntowaliśmy szeroką wiedzę na temat najczęściej występujących schorzeń dermatologicznych (alergie kontaktowe, atopowe zapalenie skóry, łuszczyca, trądzik czy grzybice skóry), ale także jak innym przekazywać naszą wiedzę, w jaki sposób rozmawiać z klientami, którzy mają widoczne objawy chorobowe na skórze. Proponowana tematyka warsztatów obejmuje między innymi następujące obszary: prawdy i mity na temat choroby, właściwa pielęgnacja skóry zmienionej dermatologicznie i co niezmiernie istotne, aspekt psychologiczny chorób skóry.

Projekt realizowany jest w partnerskiej współpracy m.in. Unii Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę i Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.

 

Jak przygotować się do wizyty w naszym gabinecie?
  • Pomyśl, z jakich usług chcesz skorzystać i  jaki efekt chcesz dzięki nim osiągnąć.
  • Nastaw się pozytywnie. Bądź otwarta(-y) na różne propozycje. Czasami bywa tak, że zabieg, o którym myślisz, nie jest w przypadku Twojej skóry najlepszym wyborem. Porozmawiamy, zaproponujemy coś skutecznego i odpowiedniego do potrzeb skóry.
  • Pytaj. Jeśli masz wątpliwości, coś jest nowe, czujesz się niepewnie, pytaj. Nie wstydź się pytać.
  • Pamiętaj, że Twoja przypadłość skórna na pewno nie stanowi o tym, jaka(-i) jesteś.
  • Nie odwlekaj wizyty! Czas działa na Twoją niekorzyść, ponieważ im dłużej zwlekasz, tym więcej niepotrzebnie analizujesz i szukasz kolejnych pretekstów, a stan skóry nie ulega poprawie, a często się pogarsza.

 

Podczas wizyty:
  • Powiedz na czym polega Twój problem. Im dokładniej go wyjaśnisz, tym lepiej będziemy mogły zrozumieć.
  • Nie wstydź się choroby ani przypadłości skórnych – pamiętaj, jesteś u profesjonalistów, przeszkolonych także w ramach Programu Derma Friendly, posiadających stosowną wiedzę, ale także dużo zrozumienia i życzliwości.
  • W niektórych sytuacjach możemy odmówić wykonania zabiegu , którego sobie życzysz. Daj nam taką możliwość, mamy do tego prawo. To z troski o Ciebie.
  • Jeśli nie czujesz się bezpiecznie w którymkolwiek momencie zabiegu – powiedz nam o tym, zależy nam na Twoim komforcie i poczuciu bezpieczeństwa.
  • Wyrażaj wprost nie tylko swoje opinie, ale również swoje odczucia, rozumiemy obawy przed nowym zabiegiem.
  • Jeśli jesteś zadowolona (-y) z wizyty powiedz nam o tym , to dla nas ważne.

 

e

– ZAPRASZAMY –